عجیب ترین حیوانات جهان
نوشته شده توسط : اندرزگو

دیگه چیزی در این جهان وجود نداره که ندیده باشیم، خیلی زود مارو غافلگیر و ثابت می‌کنه که سخت در اشتباه بودیم. در این مطلب شما رو با چند نمونه از عجیب‌ترین حیوانات جهان آشنا می‌کنیم:


قورباغه‌ی پینوکیو:
این قورباغه که به «قورباغه‌ی درختی بینی میخی» هم مشهوره، وقتی احساس خطر می‌کنه، بینی پینوکیوییش رو به سمت جلو می‌کشه؛ البته برای جلب نظر جفت ماده هم، دقیقا همین کار رو انجام می‌ده!


میمون بینی بریده:
این پستاندار نادر در سال ۲۰۱۰ در بروما (Burma) شمالی در میانمار پیدا شد. این میمون به خاطر بینی عجیبی که داره، معمولا موقع بارش بارون، عطسه می‌کنه. جمعیت این نوع میمون‌ها در میانمار، در حال حاضر بین ۲۶۰ تا ۳۰۰ تاست، اما به دلیل گوشت خوشمزه‌شون که مطلوب شکارچیانه، در معرض خطر کاهش جمعیت قرار دارند. خوشبختانه تغذیه‌ی این میمون‌ها میوه‌ی توته و بالای درخت‌های بلند زندگی می‌کنند که همین مسأله باعث شده، شکار اون‌ها برای شکارچیان سخت‌تر بشه.

اختاپوس دامبو یا گریمپوتیوثیس:
این جانور یکی دیگه از حیوانات عجیب جهان هست که در اعماق دریا زندگی می‌کنه و دو باله در بافت بین پاهاش داره؛ این اختاپوس به دلیل شباهتش با گوش‌های فیل پرنده‌ی انیمیشن دامبو، به اسم اختاپوس دامبو مشهور شده.


سالپ:
سالپ نوعی آب دزدک دریایی لوله شکل و شناوره که با انقباض تن خود و پمپ کردن آب از میان بدن ژلاتینیش، در آب حرکت می‌کنه. این ماهی که بدنی شیشه‌ای داره، به‌راحتی می‌تونه خودش رو نامرئی کنه. سالپ‌ها از دی‌اکسیدکربن موجود در آب تغذیه می‌کنند. شاید همه ‌ی ما باید از اون‌ها تشکر کنیم، چون این جانوران دریایی کوچک، مقدار کربن موجود در آب دریاها و هوا رو کاهش می‌دن!


حشره ی Caedicia چشم صورتی:
این ملخ سبز رنگ، چشم‌هایی شبیه لوبیا و به رنگ صورتی داره که ظاهر عجیبی به این موجود داده! این ملخ در رشته‌کوه‌های مولر در یکی از جزایر اقیانوس آرام زندگی می‌کنه.


خرچنگ Cherax Pulcher:
نام این خرچنگ از کلمه‌ای لاتین گرفته شده به معنی "زیبا". دلیل این نام، ترکیب زیبای رنگ‌های صورتی، آبی و ارغوانی این خرچنگه که زیبایی خیره‌کننده‌ای رو به این جانور دریایی داده! این خرچنگ که چشم‌های به نسبت بزرگی هم داره، سال گذشته در اندونزی کشف شده.


لاک پشت زال چینی با لاک نرم:
این لاک‌پشت کوچک از گردن بسیاربلند و سوراخ بینی لوله مانندش، برای نفس کشیدن در زیر آب استفاده می‌کنه. این جانور دوزیست شناگر و همین‌طور شکارچی بسیار ماهریه و گوشت‌خواره.


خفاش میوه‌خوار بینی لوله‌ای نندو:
جالبه اگر بدونید این خفاش به خاطر شباهت عجیبش به شخصیت «استاد جدای» در مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان معروف شده! این خفاش نادر با چشمان مهربان و سوراخ‌های بینی لوله مانندش، در سال ۲۰۰۹ در جنگل‌های پاپوآ گینه‌ی نو کشف شده و از میوه‌ها تغذیه می‌کنه.


دلفین رودخانه‌ای آمازون:
دلفین‌های آمازون به خاطر رنگی که دارن به دلفین‌های صورتی شهرت دارن. به گفته دانشمندان چون فاصله مویرگ‌های این دلفین‌ها از سطح بیرونی پوست‌شون خیلی کمه، باعث شده که رنگ اون‌ها صورتی به نظر بیاد. در حال حاضر در رودخانه آمازون بیشترین تعداد اون‌ها رو می‌شه دید اما بد نیست بدونید که این موجودات در رود مادیرا (Madeira River) و اورینوکو (Orinoco) هم وجود دارند.


ایسوپاد:
یکی از شکارچیان کف دریاست که چند سال پیش در عمق 2 هزار متری آب پیدا شد. این شکارچی چهره‌ای بسیار شبیه به یک حشره خاکی اما غول پیکر داره و به عنوان یکی از عجیب‌ترین حیوانات جهان شناخته می‌شه که تنها، در تاریکی مطلق، زیر آب زندگی می‌کنه. این آبزی عجیب از لاشه حیوانات مرده یا مواد غذایی که در کف آب باقی‌مونده تغذیه می‌کنه.


موش کور بینی ستاره ای:
یکی از عجیب‌ترین ستاره‌های دنیا روی زمین زندگی می‌کنه! این ستاره که یازده شاخه صورتی داره، دقیقا روی بینی یک نوع موش کور خاص زندگی می‌کنه. این ستاره عجیب به این موش کور اجازه می‌ده تا بتونه بیشتر با محیط تعامل داشته و حتی به عنوان دست‌های اضافی هم کاربرد داره! هر کدوم از شاخه‌های این ستاره، دارای قدرت حسی بسیار بالایی هستن و ضریب خطای اون‌ها یک در ۲۵هزاره!


مارمولک بادبزنی:
این مارمولک که در دو رنگ قهوه‌ای و زرد پیدا می‌شه یکی از عجیب‌ترین حیوانات جهان هست و زادگاه اصلی اون استرالیاست. این مارمولک در کناره‌های سرش دارای باله‌های بسیار بزرگیه که در هنگام عصبانیت یا متوجه شدن خطر، اون‌ها رو کاملا باز می‌کنه. این بادبزن‌ها گاهی می‌تونن تا 90 سانتی متر طول داشته باشن! این موجود غالبا روی درخت‌ها زندگی می‌کنه اما ممکنه روی زمین هم دیده بشه.


تامارین امپراطورEmperor tamarin:
نوعی میمون سیبیلو که شبیه امپراتور یا پیری خردمنده! امپراطور یک گونه از تامارینه که گفته می‌شه به خاطر شباهتش به امپراطور آلمان، ویلهلم دوم، نامگذاری شده. این میمون در جنوب‌غربی آمازون، در شرق پرو، شمال بولیوی و در کشورهای غربی اکری و آمازون پیدا می‌شه. تامارین‌ها اغلب خاکستری رنگن با مخلوطی از موهای زرد و قرمز.


مارای پاتاگونیا Patagonian Mara:
مارا از جمله زیباترین و عجیب‌ترین حیوانات جهان هست که شباهت زیادی به کانگورو و خرگوش داره. ماراها عمدتا گیاه خوارن. اون‌ها از سبزیجات سبز و میوه تغذیه می‌کنند. مارا در منطقه پاتاگونیا در جنوب آرژانتین زندگی می‌کنه.


سگ راکونی Raccoon dog:
اگر نتونید از لحاظ ظاهر بین راکون و سگ یکی رو انتخاب کنید، این حیوان می‌تونه بهترین انتخاب باشه! سگ راکون از گونه سگ سانان بومی شرق آسیاست. این حیوان خویشاوندی نزدیکی با راکون نداره و فقط به دلیل شباهت ظاهری به این اسم معروف شده. سه زیرگونه ژاپنی، چینی و کره‌ای از این حیوان شناسایی شده . سگ راکون به همراه روباه خاکستری آمریکای شمالی، تنها سگ سانیه که توانایی بالا رفتن از درخت رو داره. جمعیت بومی این حیوان در شرق آسیا (چین، کره و ژاپن) به دلیل شکار، تجارت خز، توسعه شهرها و نگهداری به عنوان حیوان اهلی در حال کاهشه اما همچنان جمعیت مناسبی داره.


غاز پا آبی Blue Footed Booby:
غاز پا آبی که با نام‌های کودن، غاز احمق و بوبی هم شناخته می‌شه، نوعی غاز دریای شمالیه که روش‌های جالبی در پیدا کردن جفت داره. معیار غازهای احمق پاآبی ماده برای انتخاب جفت، رنگ پاهای اون‌ هاست. برای همین غازهای احمق پاآبی نر سعی می‌‌کنن پاهاشون رو به خوبی به نمایش بذارن! حالا چرا این پرنده به نام کودن مشهور شده؟! چون نمی‌تونه صاف راه بره و هر دفعه که به پاهاش نگاه می‌کنه، تعجب می‌کنه و به خاطر همین خیلی راحت شکار می‌شه!


میمون جهنده مالایایی Malayan Colugo:
این حیوان با نام علمی «Colugo» چیزی بین میمون و خفاشه. این حیوان عجیب با چشم‌های بزرگ و پوزه عجیب، رنگی خاکستری مایل به قهوه‌ای داره. این میمون پنجه‌های بزرگی داره و می‌تونه به راحتی از درختی به درخته دیگه بپره!


شب‌پره پشمالوی ونزوئلایی Venezuelan Poodle Moth:
یکی دیگه از عجیب ترین حیوانات جهان این شب‌پره ست که در سال ۲۰۰۹ کشف شده و شبیه یک سگ پشمالوئه. این پروانه خون‌آشام در سیبری کشف شده و علاوه بر خون از میوه‌ها هم تغذیه می‌کنه.

 




:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: